Online aanvragen werkingssubsidies 2019-2023

U hoorde het onwaarschijnlijk al: vanaf 18 september 2017 is het mogelijk om in de webapplicatie KIOSK werkingssubsidies aan te vragen. Wij zetten voor u graag alles nog een keer op een rijtje.

Cultureel-erfgoedorganisaties kunnen vanaf die dag in KIOSK beginnen met het opmaken van hun aanvraag die uiterlijk ingediend moet worden op 15 december 2017 of 15 januari 2018.

Voor de beleidsperiode 2019-2023, kan tegen 15 december 2017 een werkingssubsidie worden aangevraagd binnen het nieuwe Cultureelerfgoeddecreet voor:

  • het uitvoeren van functies op landelijk niveau door een collectiebeherende cultureel-erfgoedorganisatie
  • het uitvoeren van een dienstverlenende rol op landelijk niveau
  • het opnemen van de cultureel-erfgoedwerking van het immaterieel cultureel erfgoed

Een subsidieaanvraag voor het uitvoeren van functies op regionaal niveau wordt door een collectiebeherende organisatie ingediend tegen 15 januari 2018.

De afdeling erfgoed raadt alle organisaties aan om de handleiding en de veelgestelde vragen door te nemen vooraleer de aanvraag in te vullen in KIOSK. De veelgestelde vragen zullen de komende weken verder aangevuld worden op basis van vragen die we ontvangen.

Indien uw organisatie een subsidie wil voor zowel de functies als een dienstverlenende rol, dient u twee aparte aanvragen in. De afzonderlijke aanvragen gaan enkel over de specifieke deelwerking (functies of dienstverlenende rol). Dit geldt ook voor de doelstellingen die u oplaadt bij de aanvraag.

Meer informatie vindt u hier.

Belangrijke praktische informatie KIOSK!

Wie na het lezen van de handleiding en de veelgestelde vragen nog vragen heeft over KIOSK of over de erfgoedronde 2019-2023 kan contact opnemen met het departement CJM. Dit kan op verschillende manieren:

  • in de eerste helft van oktober worden er zitdagen georganiseerd in de Vlaamse Administratieve Centra van Antwerpen, Gent, Brugge, Leuven, Hasselt en in het Arenberggebouw in Brussel. Op deze zitdagen worden organisaties individueel ontvangen in blokken van een half uur, waarbij het mogelijk is om vragen te stellen. Inschrijven voor deze zitdagen kan via de website. Geef uw vragen vooraf via e-mail (cultureelerfgoed@vlaanderen.be) door
  • algemene vragen kunt u e-mailen vanuit de KIOSK-applicatie via de knop ‘contacteer ons’
  • voor inhoudelijke vragen kunt u rechtstreeks contact opnemen met uw dossierbehandelaar (telefonisch of per e-mail). U kunt hen ook contacteren op het algemene e-mailadres (cultureelerfgoed@vlaanderen.be) of telefoonnummer (02/553 68 68) van de afdeling cultureel erfgoed

Let op: ondersteuning (telefonisch of per mail) is enkel beschikbaar tijdens de kantooruren (9u-17u). Het departement CJM raadt daarom organisaties aan om niet tot het allerlaatste moment te wachten voor het indienen van de aanvraag.